31,Marzec
2016

Fan Page

Kilka powodów, dla których firma powinna mieć oprócz własnej strony internetowej

FAN page na facebooku

Będąc właścicielem firmy należy rozważyć stworzenie
fan page na Facebooku. Czym jest Fan Page ?

Początkową intencją fan page była możliwość połączenia
dużych firm lub znanych osób z „fanami” / wielbicielami danej marki.
Profil personalny pozwalał na posiadanie 5000 „przyjaciół” co oczywiście
nie jest realne. I tak zrodził się pomysł na FAN PAGE.

Można pomyśleć … no nie jestem gwiazdą …lub duża firma więc do czego potrzebny
mi Fan Page ? Niezależnie od tego, jaki rodzaj działalności masz , możesz skorzystać
z obecności na Facebooku i oto dlaczego …

1. Masywny rynek potencjalnych odbiorców

– Facebook ma już prawie 1,5 miliarda użytkowników
– 65 % użytkowników loguje się na co dzień
– Przeciętny użytkownik spędza 55 minut na Facebooku codziennie;

2. Statystyki

Facebook ma funkcję o nazwie Insights , która pozwala śledzić swoją
bazę danych demograficznych ( wg.płci, wieku , lokalizacji , a nawet języka).
Można również śledzić komentarze , które otrzymują najwięcej interakcji ,
co pozwoli Ci na dostarczanie treści, które będą przemawiać do grupy docelowej .

3. Branding

Fan Page ma nieco inne zalety niż profil osobisty. Pozwala opisać Twoją markę,
użyć loga, spersonalizować wygląd – generalnie umieśćić grafiki
nawiązujące do stylu Twojej marki

Dzięki dostępnym opcjom jest to cenne narzędzie , pozwalające zachować swoją
„markę” – spójne w całej rozciągłości odnosi się ona do wszystkich aspektów
swojej obecności w sieci.

4. Fani marki

Strona profilu osobistego ma limit 5000 znajomych – narzucony przez Facebooka.
Strona firmowa można mieć nieograniczoną liczbę „fanów”. Niektóre strony gwiazd
mają miliony fanów.

Kolejnym plusem jest możliwość bezpośredniego dotarcia z naszym produktem / usługą
do osób, które lubią nasz profil

5. Google & SEO

Fan Page są w pełni indeksowane przez Google , co oznacza, że wszystko, co piszesz
na swojej stronie można znaleźć poprzez wyszukiwania Google . Treści na stronie profilu
osobistego lub grupy nie mają tego typu korzyści

Widoczność Twojej firmy lub usługi zostanie rozszerzona ponieważ treśći social media
będą teraz publiczne i łatwe do odnalezienia

Wszelkie linki od strony Fan page do Twojej strony internetowej zwiększy swoje szanse na
osiągnięcie wyższej pozycję w Google .

6. Natychmiastowa dostępność
Profil osobisty, a także grupy są środowiskiem zamkniętym (w zależności od ustawień prywatności)
Natomiast Fan Page jest zawsze otwarty i w pełni widoczny. Jeżeli ktoś szuka czegoś poprzez Google
i trafi na treści zawarte na Twoim profilu firmowym może je oglądać bez konieczności rejestracji
profilu na FB czy też „polubiabiania” Fan Page

7. Bezpośrednia relacja z Klientami

Twój fan page Facebook pozwala na to aby mieć bardziej osobistą komunikację ze swoimi fanami ,
niż można za pośrednictwem strony internetowej . Oczywiście, można założyć forum lub użyć innych
metod komunikacji, ale większość właścicieli małych firm nie idzie tą drogą .
Dodawanie takich funkcji może to być kosztowne i wiele małych firm po prostu nie przeznacza środków
na tego typu interakcje z klientem . To dlatego fan page na Facebooku jest tak cenny.
Możesz mieć wszystkie narzędzia dostępne za darmo! Można udostępniać treści, filmy, zdjęcia
i uruchomić konkursy , zadawać pytania itp ta interakcja będzie budowaniem relacji z Klientem

8. Przekierowanie ruchu do Twojej strony internetowej

Kolejną ogromną zaletą w usłudze Fan Page jest to, że można je dostosować i sprawić, że wyglądają
jak mini wersji witryny. Można mieć opcję opt-in , wyświetlać filmy , a nawet klienci mogą skłądać zamówienie
bezpośrednio poprzez Fan Page. Pamiętajmy, że Facebook ma ponad 1,5 mld użytkowników, którzy logują się
przynajmniej raz w miesiącu. Szacuje się, że spośród tej grupy 968 milionów, czyli 65 proc., korzysta
z serwisu codziennie. Jeśli wykorzystać nawet ułamek tego rynku… WOW ! Po podłączeniu i budowania relacji
znacznie zwiększymy swoją zdolność do reklamowania swoich produktów i usług dla swoich Klientów!

9. Integracja Fan Page ze stroną internetową

Zamawiając u nas stronę internetową masz możliwość uzyskania pomocy przy tworzeniu Fan Page.
Zalecamy naszym klientom integracje strony Facebookowej z ich nowo utworzoną stroną internetową.
Przynosi to korzyści w postaci oszczędności chociażby czasu (aktualizując dane na Fan Page nie musimy tego
już robić na stronie internetowej – moduł integracji wyświetla wszystkie aktualności z naszego Fan Page
bezpośrednio na stronie internetowej)

Kolejnym modułem wartym dodania jest integracja galerii fan page ze stroną internetową. Jak w poprzednim
przypadku istnieje możliwość automatycznej publikacji zdjęć na stronie internetowej za pośrednictwem
mecjhanizmu Facebooka

Idąc krok dalej możemy również podłączyć CHAT – komunikator. Będąc dostępnym na Facebooku
(choćby na naszym urządzeniu mobilnym) dajemy możliwość połączenia się z nami i dyskusji
osobie odwiedzającej naszą stronę internetową.

 

Jeżeli nie posiadacie Państwo własnej strony internetowej zachęcamy do nawiązania współpracy.

Nie istotna jest dla nas lokalizacja. Jesteśmy mobilni. Nasi klienci zamawiający strony internetowe są między innymi z Łodzi, Warszawy, Słupska ,Lublina, a także z Puław i okolic.

Zachęcamy do współpracy.

 

Share This: