Panel CMS strony internetowej

Powszechny i stale rosnący dostęp do internetu przyczynia się coraz częściej do podejmowania decyzji o przeniesieniu działalności firmy do sieci. Działanie to pozwala zaoszczędzić firmowe środki oraz usprawnia wzajemne relacje na płaszczyźnie firma- klient. Jednak samo przeniesienie działalności do rzeczywistości wirtualnej nie gwarantuje jeszcze odniesienia sukcesu w danej branży. Tak samo jak w świecie realnym, reklama jest również dźwignią handlu w Internecie. Z kolei najprostszą jak i najlepszą metodą internetowej promocji danego przedsiębiorstwa jest profesjonalnie przygotowana strona internetowa. Jako doświadczeni informatycy dysponujemy zarówno narzędziami jak i umiejętnościami, które pozwolą przenieść twój projekt z wyobraźni do wirtualnego świata. Nie zamykamy się na żadne zlecenie- lata praktyki nauczyły nas, iż najtrudniejsze projekty są często tymi najciekawszymi. Dlatego też w swojej ofercie tworzenia stron www posiadamy zarówno proste strony statystyczne jak też multimedialne witryny tworzone w technologii FLASH z wymaganymi przez Ciebie dodatkami. Nie uciekamy również od popularnego tematu, jakim jest chociażby tworzenie strony metodą CMS czyli w systemie pozwalającym na edycję jego treści. Ta popularna metoda pozwala administrować danymi umieszczonymi w zakładkach w prosty i przejrzysty sposób. Bez względu jednak na to, jaka metodą zostanie wykonane twoje zlecenie, możesz mieć pewność, iż podejdziemy do niego indywidualnie i zajmiemy się najdrobniejszym szczegółem, na który twój klient może zwrócić uwagę. Dzięki pracy profesjonalistów działających w naszej firmie otrzymasz wirtualną platformę, która usprawni działanie twojej firmy i będzie jednocześnie jej wizytówką.

Jesteśmy otwarci na każdą twoją sugestię! Dlatego też realizujemy nietypowe zlecenia i indywidualne pomysły naszych klientów dopasowując się do ich nowatorskich wymagań i wizji. Podczas realizowania twojego projektu strony www gwarantujemy zachowanie wszystkich metod praktycznej optymalizacji kodu witryny, dzięki czemu uzyskujemy pozytywny wpływ na ewentualne późniejsze pozycjonowanie twojej strony www w internetowych wyszukiwarkach. Usługa pozycjonowania jest usługą dodatkową dlatego też, w przypadku zainteresowania tego rodzaju działaniami zlecamy ją profesjonalistom w tej dziedzinie, którzy sprawią, że twoja witryna znajdzie się na pierwszych stronach wyszukiwarek.

W przypadku pytań jesteśmy dostępni do Twojej dyspozycji 7 dni w tygodniu! Zapraszamy!

Sklep internetowy – serwis internetowy dający możliwość zamawiania produktów przez Internet, jedna z form handlu elektronicznego. Sklep internetowy jest częścią relacji B2C, rzadziej B2B. Forma ta staje się obecnie coraz popularniejsza z uwagi na wygodę i obniżenie kosztów sprzedaży (i często wynikające z tego niższe ceny towarów), a ponadto daje to możliwość szybkiego porównania cen u wielu dostawców.Częścią sklepów internetowych jest strona www na której klienci zapoznają się z ofertą i składają zamówienia (zakupy przez internet).

Części składowe sklepu internetowego

Elementem każdego sklepu internetowego jest strona z ofertą, czyli tak zwana podstrona (lub wiele podstron) zawierająca opis towaru lub usługi, którą można zamówić za pomocą danego sklepu. W sklepach, które handlują wieloma produktami stosuje się najczęściej kategorie – np. w przypadku sklepu handlującego zimowym sprzętem sportowym kategoriami będą: narty, deski snowboardowe, wiązania itd. Kategorie grupują produkty wg ich rodzajów. W przypadku bardziej złożonej oferty stosuje się również podkategorie lub tzw. drzewa (czyli wielopoziomowe kategorie).

W większości sklepów on-line funkcjonuje tzw. koszyk. Jego działanie jest identyczne z tradycyjnym koszykiem na zakupy, z tą różnicą że dodanie produktu do koszyka odbywa się za pomocą kliknięcia na odpowiednie hiperłącze przy danym towarze czy usłudze.

Niezbędnym elementem sklepu internetowego jest również formularz, w którym to kupujący podaje swoje dane niezbędne do przeprowadzenia transakcji – czyli dane osobowe kupującego, adres dostawy. Bardzo często kupujący musi podać również swój adres e-mail (na który przychodzi potwierdzenie dokonania zakupu) oraz numer telefonu.

 

Sklep internetowy oprócz części dostępnych dla kupujących posiada również panel administracyjny przeznaczony tylko i wyłącznie dla pracowników sklepu. Najprostszy taki panel posiada opcję dodawania, edytowania i usuwania oferty. Rozbudowane panele administracyjne pozwalają na zarządzanie również bazą klientów, zamówieniami, drzewem kategorii, subskrypcją, wiadomościami na stronie. Zaawansowany panel posiada również rozbudowane statystyki sprzedaży, pozwala również na eksport i import ofert np. do plików XML. W niektórych panelach istnieje również możliwość edytowania informacji o sklepie takich jak: koszty wysyłki, adres sklepu, FAQ itp.

Dodatkowo sklep internetowy może zawierać szereg opcji dodatkowych takich jak np. livechat, subskrypcja, księga gości czy nawet forum internetowe, na którym klienci wymieniają się opiniami na temat sklepu i jego oferty.

Opis działania

Kupowanie produktów w sklepie internetowym odbywa się zazwyczaj w kilku, wspólnych dla wielu sklepów krokach.

Krok pierwszy

W tym kroku klient wyszukuje w sklepie pożądane towary. W wypadku dużych sklepów mogą być one podzielone na grupy (kategorie i podkategorie). Na przykład kategoria buty może być podzielona na buty męskie i buty damskie. Dodatkowo produkty mogą być podzielone ze względu na producentów. Oprócz tego może być jeszcze możliwość wyszukiwania produktów według słów kluczowych, bądź różnorodnych kryteriów ograniczających (np. ceny, rozmiary).

Po wybraniu danej grupy (również po wyszukiwaniu) klient otrzymuje listę produktów najczęściej dodatkowo posortowaną według wybranych kryteriów (np. ceny). Jeśli dane w liście są skrócone, to klient może wybrać szczegółowy podgląd towaru i zobaczyć na przykład dostępne rozmiary, czy kolory.

Krok pierwszy kończy się wtedy, kiedy klient doda wszystkie interesujące go produkty do koszyka. Niektóre (głównie proste) sklepy mogą jednak nie posiadać takiej możliwości i zawierać na przykład formularz zamówienia (do samodzielnego wypełnienia), który wysłany jest na maila sprzedawcy.

 

Krok drugi

Następnym krokiem jest wpisanie danych osobowych oraz danych do wysyłki towaru (najczęściej jeżeli dane osobowe pokrywają się z tymi do wysyłki, sklep wymaga tylko tych pierwszych). W niektórych sklepach trzeba także założyć własne konto i być zalogowanym także w momencie robienia zakupów (dodawania do koszyka). Wówczas nie trzeba podawać danych za każdym razem gdy coś się kupuje, tylko wpisać login i hasło.

 

Krok trzeci

Ostatnim krokiem jest zapłata za zamówiony towar. W zależności od sklepu można to zrobić za pomocą karty kredytowej, przelewu lub przy odbiorze towaru (za pobraniem). Niektóre sklepy w tym polskie dopuszczają również zakup towaru na raty.

 

Inne kroki

 

Niektóre sklepy internetowe wymagają potwierdzenia zamówienia towaru. Odbywa się to na różne sposoby. Najczęściej jednak w momencie wysłania zamówienia sklep wysyła na podany przez klienta adres e-mail list z odnośnikiem, na który trzeba kliknąć w celu potwierdzenia złożenia zamówienia. Niektórzy sprzedawcy wymagają też podanie numeru telefonu (szczególnie przy dużych zamówieniach) i telefonicznie potwierdzają fakt złożenia zamówienia.

 

Historia

Pierwszy supermarket internetowy w Polsce, wg tygodnika Time, otwarty został w 1997 r. przez firmę ToTu z Poznania.

 

Pomoc dla klienta

Większość sklepów internetowych do kontaktów z klientami używa poczty elektronicznej. Niektóre sklepy oferują także pomoc na żywo poprzez konsultanta. Część firm podaje w tym celu kontakt przez telefon, ale popularne jest także wykorzystywanie w tym celu Internetu.

 

Do zdalnej pomocy dla klientów sklepy mogą używać własnych, bądź dedykowanych systemów czatowych, albo skorzystać z dostępnych na rynku programów, tzw. komunikatorów (np. Gadu-Gadu, Tlen czy Skype).

Share This: