Aktualności

Katalog drukowany jak i cyfrowy – powody dla których warto go dać swojemu Klientowi

1. Katalogi wpływają na decyzje zakupowe odbiorców docelowych

Katalogi często mają większy wpływ na decyzje zakupowe niż reklama telewizyjna czy strony internetowe. W rzeczywistości ponad połowa (więcej niż 60%) osób ankietowanych stwierdziło, że katalogi sprawiają, że są bardziej zainteresowani produktami sprzedawcy. Ponad 6 na 10 osób stwierdziło, że kupiło przedmiot po obejrzeniu go w katalogu. Jednym z powodów, dla których katalogi działają, jest to, że są aktywne, a nie pasywne. Wymagają od odbiorcy, aby coś z nim zrobił. Często to „coś” polega na podjęciu decyzji o zakupie.

2. Wzrasta liczba zakupów i zakupów wielokanałowych

Dzisiejsi kupujący mają wiele kanałów zakupowych – sklepy stacjonarne, strony internetowe, media społecznościowe i telefon. Katalogi inspirują konsumentów do zakupów innymi kanałami, budując świadomość i wprowadzając nowe pomysły. Odnoszą największe sukcesy, gdy są wykorzystywane w ramach wielokanałowej strategii marketingowej, aby kierować klientów do witryn e-commerce w celu dokonania zakupów.

3. Katalogi to doskonałe, wysokiej jakości narzędzia do marketingu

Od zarania ludzkości ludzie angażują się poprzez historie, a marketing zawarty w katalogu dostarcza obrazów oraz treści. Polega nie tylko na opowiadaniu historii, aby przyciągnąć uwagę i zatrzymać klientów, ale dostarcza wizualnych argumentów do zakupu produktu czy usługi. Oprócz edukowania ludzi o Twoich produktach, katalogi umożliwiają wykorzystanie historii i obrazów, aby zabrać czytelników w podróż po tym co dostarcza Twoja firma. Prezentowanie produktów w ten sposób ma potężny wpływ na konsumentów, który łączy ich z Twoją marką na poziomie emocjonalnym.

4. Millenialsi uwielbiają bezpośredni kontakt z ofertą zarówno drukowaną jak i jej elektronicznym odpowiednikiem.

Millenialsi to pokolenie bardzo zorientowane na technologię, ale uwielbiają otrzymywać także przekaz tradycyjny ale w nowoczesnej oprawie. Częściowo dlatego, że czują się zalani mediami cyfrowymi, ale także dlatego, że katalog wyróżnia się w dzisiejszym świecie zaawansowanych technologii. Millenialsi również preferują treści wizualne, a katalog drukowany w ładnej oprawie graficznej stymuluje ich zmysły. Milenialsi spędzają więcej czasu na sortowaniu ofert niż inne grupy wiekowe i wydają się bardziej zaangażowani w przeglądanie oferty katalogu niż przeciętny konsument. W rzeczywistości wszystkie pokolenia lubią katalogi; Pokolenie milenijne czuje się z nim najbardziej związane, ale nie zapominają o ich odpowiedniku cyfrowym.

5. Media fizyczne wywołują silniejszą reakcję emocjonalną

Jako jednostki w dużym stopniu polegamy na wzroku, ale dotyk i czucie to najbardziej ludzkie zmysły. Katalogi stymulują jednocześnie wiele zmysłów. Dają również konsumentom możliwość zwolnienia tempa i przeniesienia się przez obrazy i historie. Ten proces tworzy pozytywne emocje i wspomnienia, które łączą się z produktami w katalogu.

6. Katalogi wspierają wielokanałową kampanię marketingową dla druku jak i wersji elektronicznej katalogu.

W dzisiejszym świecie skuteczny marketing przedstawia spójny przekaz marki, zarówno w formie drukowanej, jak i cyfrowej. Zachęcają również klientów do interakcji z przekazem. Katalogi stanowią skuteczną fizyczną platformę dla technologii cyfrowych. Angażowanie konsumentów za pomocą interaktywnych doświadczeń prowadzi ich do stron internetowych, aplikacji mobilnych, mediów społecznościowych i innych mediów cyfrowych. Z pomocą kodów QR możemy umieścić interaktywne linki prowadzące bezpośrednio na stronę internetową czy sklep internetowy. Łączymy w takim wypadku katalog fizyczny pośrednio z produktami będącymi np. w ofercie online.

7. Katalogi motywują do działania

Ostatecznie wszystkie narzędzia marketingowe sprowadzają się do jednej kwestii: czy przynoszą rezultaty? W przypadku katalogów odpowiedź brzmi: tak! Ankiety wykazały również, że wysyłka bezpośrednia katalogów zapewnia lepszą pamięć przez dłuższy czas, silniejsze skojarzenia z marką i głębsze powiązania emocjonalne. Ponadto daty wysyłki katalogu, kody klientów i kody źródłowe oraz inne docelowe kryteria ułatwiają śledzenie wydajności katalogu.

Znaczenie katalogu biznesowego

Katalog zawiera szczegółowe informacje związane z Twoją działalnością, korzyściami związanymi z produktami i usługami.

Świetny projekt katalogu może również:
– Przyciągnąć docelowych odbiorców za pomocą treści szytych na miarę
– Generować nowych potencjalnych klientów
– Wzmacniać tożsamość marki, koncentrując się na atrybutach
– Promować swoją firmę i budować zaufanie
– Być wygodnym sposobem przeglądania produktów
– Wywierać duży wpływ w porach sezonowych istotnych dla Twojej firmy
– Zwiększyć zainteresowanie ofertą stałych klientów

Zaprojektuj z nami swój firmowy druk reklamowy.

Możesz także zlecić wykonanie profesjonalnej fotografii produktowej do katalogu.

Wskazówki dotyczące katalogu

Oto kilka wskazówek, jak stworzyć udany katalog.

Poznaj swoich klientów. Zacznij od zebrania danych demograficznych, takich jak wiek, płeć, dochód i zainteresowania. Następnie dowiedz się, czego szukają Twoi odbiorcy, jeśli chodzi o kupowanie i używanie Twoich produktów oraz dlaczego wybierają Twoje produkty w porównaniu z produktami konkurencji.

Projektuj na swój rynek docelowy. Katalogi drukowane działają najlepiej, gdy są projektowane z myślą o docelowych odbiorcach. Wykorzystaj dane zebrane podczas analizy rynku, aby wybrać kolory, grafikę, język, ton głosu i inne elementy projektu, które pasują do tego, czego szukają Twoi klienci.

Wyróżnij swoich najpopularniejszych sprzedawców. Zidentyfikuj produkty, które są najbardziej popularne dla Twojej grupy docelowej, a następnie skoncentruj swój katalog na tych produktach. Przednia i tylna okładka katalogu oraz pierwsza strona mają największy wpływ na czytelników, więc pamiętaj, aby umieścić na tych stronach swoje najlepiej sprzedające się pozycje. Projektując strony, aby przekształcić zainteresowanie w sprzedaż, spójrz na opisy produktów, ceny i inne istotne informacje z punktu widzenia kupujących.

Użyj wysokiej jakości druku. Nawet najlepiej zaprojektowane katalogi mogą stracić na znaczeniu w przypadku druku niskiej jakości. Korzystanie z naszego doświadczenia w zakresie drukowania wysokiej jakości katalogów i doskonałej obsługi klienta zapewni, że Twój katalog będzie reprezentował Twoją markę w sposób, w jaki chcesz. Jeśli drukujesz katalog po raz pierwszy, skorzystaj z naszego doświadczenia ,aby uzyskać pomoc w wyborze najlepszego rozmiaru i jakości papieru, oprawy i innych elementów druku do Twojego katalogu.

Pamiętaj , że zamawiając katalog w wersji papierowej warto go również umieścić na stronie internetowej w wersji cyfrowej co pozwoli również na dodatkowe możliwości prezentacji produktów np. poprzez mailing bezpośredni do Twojej grupy docelowej

Rozdaj katalog przy każdym zakupie. Dotyczy to zarówno zakupów online, jak i w sklepie. Poinformuj klientów, że mogą zarejestrować się, aby otrzymać Twój katalog, a następnie ułatw to udostępniając go online np. na stronie internetowej czy w mediach społecznościowych. Pamiętaj, aby umieścić w koszyku i na każdej stronie produktu wezwanie do działania „otrzymaj nasz bezpłatny katalog” i prześlij jego link do wersji cyfrowej.

Pamiętaj, że w dzisiejszym świecie marketingu druk i technologia cyfrowa nie konkurują ze sobą. Zamiast tego skuteczny marketing wykorzystuje mocne strony każdego medium, aby wzmocnić drugie. Katalogi drukowane oferują potężne narzędzie do wzmacniania witryny internetowej, kierowania klientów do innych narzędzi marketingu cyfrowego i zwiększania sprzedaży.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *